Коротке інтервью з інженерами Евінруд, яке розкриває деякі секрети підвісних двигунів Evinrude, починаючи з самої назви технології E-TEC.

 Evinrude E Tec G2 6Як розшифрувати E-TEC? E-TEC – не розшифровується це не акронім.

Це слово ми вигадали для нашої нової технології.

Evinrude E-TEC це все ж таки 2 тактна чи 4-х такт на технологія?

E-TEC поєднує найкраще з 2-х та 4-х такт них двигунів. Двигуни Evinrude E-TEC працюють тихо, мають малі витрати пального, з мінімальним вихлопом тому багато покупців асоціюють їх з 4-тактниками. Але також мотори Evinrude E-TEC мають великі тягові зусилля, швидко реагують на ручку «газ», мають значні прискорення тому частина покупців асоціюють їх з 2 тактними моторами. Насправді E-TEC це двотактні мотори з прямим вприскуванням. Наші підвісні двигуни мають навіть більш чистий вихлоп ніж 4 тактні мотори, рівень викидів СО на холостих або під час тролінгу в 5-10 разів нижчий ніж у 4-х такт них конкурентів

Які нові технології використовуються у моторах Evinrude E-TEC?

Найбільш вагома - це технологія прямого впорскування. Це не та технологія, що використовувалася на двигунах Evinrude серії DI що випускалися з 2002. Ми розробили систему, що споживає значно менше електроенергії, а це значить що тепер ми використовуємо менші компоненти, які працюють при нижчій температутрі, а відповідно більш «живучі». Також вся система вприскування загалом простіша та дешевша попередньої.

Які ще новації використані в двигунах Evinrude E-TEC?

Ми використовуємо поршня відлиті зі сплаву спеціально розробленого для НАСА (аерокосмічне агентство США). Цей сплав в 2-3 рази витриваліший до високих температур ніж простий алюміній. Поршня в двигунах 40-60 к.с. та 75-90 к.с. це поршня з високою сорочкою. Внутрішній дизайн блоку (впуск, випуск, трансфер) не потребують додаткових вікон у поршнях, що у поєднанні з новим сплавом підвищує живучість цих елементів.

Що ще зроблено стосовно внутрішніх компонентів двигуна?

Як електроніка в нашому будинку стає все меншою в наших двигунах ми використовуємо зменшені електронні компоненти. Наприклад блок керування двигуном став на 30% меншим у порівняні з моделями 2002 . Також наші інженери вивели світло діоди самодіагностики на панель приладів, що дозволяє діагностувати більшість проблем навіть і без спеціального обладнання.

Що ви зробили за для того щоб зробити двигун тихішим?

Наші інженери розробили нову систему впуску повітря, що працює значно тихіше. Для роботи на холостих обертах використовується окрема система подачі повітря, а впускний колектор виконаний без додаткових отворів, щоб подолати свист на холостих обертах. Інноваційна система придушення шуму зменшує резонанс в підкапотному просторі. Також відсутні сторонні звуки від ременів, повітряних компресорів тому що вони у нас просто відсутні.

Розкажіть декілька фактів з приводу генератора.

На моделях від 40 до 90 к.с. встановлено генератори здатні видавати від 3 до 5 ампер на холостих обертах та до 25А на максимальних. На моделях V6 ми маємо 10А на холостих та до 50 на максимальних.

Як мотори оснащені електричним паливним насосом та комп’ютером можуть бути запущеними без акумулятора?

Принципово система нічим не відрізняється від двигунів, що випускаються вже понад 25 років. Електричний струм виробляється після переведення в дію маховика ручним стартером. Також слід зазначити що Evinrude E-TEC не має свічних катушок, тому магнето, що встановлено під маховиком, доречі, виготовлене зі спеціального сплаву, що дає більший струм при менших обертах. Цього току достатньо щоб розбудити мікрокомп’ютер за долі секунди. Інтегрований імпульсний модулятор (схожий на той що встановлюється в підвісних електродвигунах) допомагає запустити паливний насос. Ці процеси відбуваються під час повороту першої треті маховика. Далі мікрокомп’ютер за допомогою датчиків засікає положення маховика, та включає запалення у потрібний момент. Всі ці процеси відбуваються за трохи більший проміжок ніж один повний оберт маховика.

Я читав, що двигуни Evinrude E-TEC можуть працювати без доливання мастила до 50 годин. Як це вимірялося?

Ці розрахунки були зроблені на підставі досліджень погодинної експлуатації двигунів:

24 хвилини – холості оберти
15 хвилин - 40% потужності
9 хвилин – 60% потужності
8,5 хвилин -80% потужності
3,5 хвилини -100% потужності
Відповідно якщо у своїй експлуатації ви менше користуєтеся повною потужністю ніж зазначено вище ви витратите ще менше масла.

Як працює функція зимової самоконсервації?

При активації цього режиму комп’ютер автоматично додає більше масла в пальне. Після закінчення циклу (1 хвилина) він заглушить двигун. Після цього витягніть ключ з замка, вийміть двигун з води та дайте їй стекти. Двигун готовий до зимового зберігання. Єдине що радимо зробити додатково – це проінспектувати вал гвинта та сальники на предмет корозії та підтікання мастила.

Інтерв’ю 2009 р.